• Plakat dotyczący szczepień na COVID 19

Realizacja Narodowego Programu Szczepień - stan na 7 czerwca 2021 r.

Szanowni Mieszkańcy przekazujemy informacje na temat szczepień. 

10 maja ruszyła rejestracja na szczepienie przeciw Covid-19 dla wszystkich chętnych.

Szczepienia przeciw COVID-19 dla 12-15-latków

Od 7 czerwca rodzice mogą zapisywać na szczepienia przeciw COVID-19 dzieci w wieku 12–15 lat. Na Internetowym Koncie Pacjenta dziecka znajdziesz jego e-skierowanie

Dowiedz się więcej o dostępie do Internetowego Konta Pacjenta Twojego dziecka

Na szczepienia dziecko w wieku 12–15 lat można zarejestrować:

  • kontaktując się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • przez bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
  • wysyłając SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie
  • poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl. Wybierz szybką ścieżkę e-rejestracji, wpisz numer PESEL Twojego dziecka i jego nazwisko, podaj numer telefonu, na który odbierać będziesz potwierdzenia, i wybierz termin szczepienia.

Jak wygląda szybka ścieżka e-rejestracji na szczepienie

Przed szczepieniem trzeba wypełnić za dziecko kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego. Kwestionariusz będzie dla pracownika medycznego podstawą decyzji, czy nastolatek może być zaszczepiony tego dnia.

Kwestionariusz musi podpisać rodzic lub opiekun.  Jeśli nastolatek nie przyniesie na zabieg podpisanego kwestionariusza, to jego opiekun prawny musi z nim przyjść.

Ściągnij kwestionariusz dla nastolatków

Jeśli ktoś nie będzie miał wydrukowanego kwestionariusza ze sobą, to otrzyma go do wypełnienia w punkcie szczepień.

Nastolatki otrzymają szczepionkę Comirnaty firmy Pfizer, która jako jedyna została dopuszczona dla osób w tym wieku.

Szczepienia 16 i 17-latków

17 maja rozpoczyna się rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19 nastolatków powyżej 16 roku życia. E-skierowanie swojego dziecko znajdziesz na jego Internetowym Koncie Pacjenta

Na szczepienia nastolatka możne będzie zarejestrować przez:

  • bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
  • kontaktując się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • wysyłając SMS na numer 664 908 556  lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie
  • poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl. Wybierz szybką ścieżkę e-rejestracji, wpisz numer PESEL i nazwisko Twojego dziecka, podaj numer telefonu, na który odbierać będziesz potwierdzenia i wybierz termin szczepienia.

Jak wygląda szybka ścieżka e-rejestracji na szczepienie

Żeby się zakwalifikować na szczepienie, trzeba wypełnić kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego. Kwestionariusz jest dla pracownika medycznego podstawą decyzji, czy osoba może być zaszczepiona tego dnia.

W przypadku osób niepełnoletnich kwestionariusz będą podpisywać rodzice. 

Ściągnij kwestionariusz dla nastolatków (plik do pobrania)

Jeśli ktoś nie będzie miał wydrukowanego kwestionariusza ze sobą, to otrzyma go do wypełnienia w punkcie szczepień.

Uwaga! Jeśli nastolatek nie przyniesie na zabieg kwestionariusza podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego, to ten musi z nim przyjść.

Nastolatki otrzymają szczepionkę Comirnaty firmy Pfizer, która jako jedyna została dopuszczona przez Europejską Agencję Leków do stosowania u osób w wieku 16+.

Sprawdź, jak przebiega szczepienie i jak się do niego przygotować

Po każdym z kolejnych dwóch szczepień nastolatek otrzyma zaświadczenie o przebytym szczepieniu. Będzie ono też, podobnie jak kod QR potwierdzający pełny cykl szczepienia, na Internetowym Koncie Pacjenta nastolatka (Na IKP wybierz „Profilaktyka”, a następnie „Szczepienia”). 

Jesteś przewlekle chory? Nie zwlekaj i zaszczep się przeciw COVID-19

Rejestracja pacjentów onkologicznych, dializowanych, po przeszczepach i mechanicznie wentylowanych rozpoczęła się 10 marca 2021 r. Szczepienia - 15 marca. Chcemy, żeby osoby przewlekle chore, które są najbardziej narażone na ciężki przebieg choroby COVID-19 lub śmierć z jej powodu, były zaszczepione jak najszybciej. Dlatego nie zwlekaj i zaszczep się przeciw COVID-19.

Jeśli jesteś pacjentem:

  • dializowanym z powodu przewlekłej niewydolności nerek,
  • z chorobą nowotworową, u którego po 31.12.2019 r. prowadzono leczenie chemioterapią lub radioterapią,
  • z chorobą nowotworową, ale przed rozpoczęciem leczenia,
  • po przeszczepach komórek, tkanek i narządów, u którego prowadzi się leczenie immunosupresyjne,
  • oczekującym na przeszczep,
  • poddawanym przewlekłej wentylacji mechanicznej,

- możesz się zaszczepić priorytetowo. Kliknij tutaj i dowiedz się, na jakich zasadach odbywa się szczepienie osób przewlekle chorych.

Kliknij tutaj, aby przeczytać szczegółowe informacje na temat terminów rejestracji na stronie rządowej.

Jak można się zarejestrować?

Jeżeli jest już Twój etap rejestracji, masz kilka możliwości zapisu na szczepienie:

  1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989

    Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli go podasz, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.

    Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie - jeśli podałeś numer telefonu - otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

  2. Wyślij SMS na numer 664 908 556

    Wyślij SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie
    System pokieruje Cię krok po kroku: najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.

    Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.

    Sprawdź szczegóły dotyczące rejestracji przez SMS - kliknij.

  3. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na stronie pacjent.gov.pl

    I. Pełna rejestracja z Profilem Zaufanym

    Wymaga zalogowania się przez Profil Zaufany. System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

    Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

    Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni, albo skorzystaj z tzw. szybkiej rejestracji.

    Kliknij i zarejestruj się.

    II. Szybka rejestracja bez Profilu Zaufanego

    Możesz skorzystać z szybkiej ścieżki rejestracji na szczepienie – bez logowania się przez Profil Zaufany. Wystarczy, że podasz swój numer PESEL, nazwisko i numer telefonu, a zaproponujemy ci termin i miejsce szczepienia.

    Wejdź na stronę Zarejestruj się na szczepienie i przejdź na stronę e-rejestracji. Wybierz jedną z dwóch ścieżek: „szybka rejestracja”. Wpisz dane i kliknij „Zarejestruj się”. Otrzymasz wiadomość SMS z kodem. Wpisz kod w okienko, które pojawiło się po kliknięciu Zarejestruj się. Po zapisaniu się na termin szczepienia, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie z systemu e-zdrowie.

    UWAGA! Szybka ścieżka służy tylko do umawiania terminu szczepienia – nie możesz go jednak w ten sposób zmienić lub anulować.

    Jeśli dane nie będą się zgadzały, zobaczysz komunikat "Rejestracja nie jest możliwa". Może się tak zdrzyć jeśli:

    •    np. podasz błędnie nazwisko lub PESEL
    •    nie masz przy sobie telefonu i nie możesz podać kodu,
    •    nie podasz wszystkich potrzebnych danych,
    •    nie masz wystawionego e-skierowania.

  4. Senior (samodzielnie lub przy pomocy osób bliskich) może wypełnić formularz zgłoszeniowy.

    Na stronie https://pacjent.gov.pl/, uzupełniając formularz zgłoszeniowy i podając swoje dane kontaktowe. Podobnie, jak w przypadku infolinii -  gdy tylko wzrosną dostawy szczepionek przez producentów i w rezultacie pojawią się wolne terminy na szczepienie  - seniorzy zostaną o tym poinformowani.
  5. Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień

    Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.

    Dane adresowe dla osób które chcą skorzystać z usług punktu szczepień w Łysomicach
    Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łysomicach,
    w godzinach od 8.00-15.00
    ul. Łąkowa 3, 87-148 Łysomice,
    Telefon rejestracji szczepień: 56 649 45 90 lub 508 030 633
    Rejestracja odbywa się od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 - 15:00

Zaraz po dokonaniu rejestracji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Więcej informacji:

W trakcie rejestracji należy podać również informację dotyczącą transportu na szczepienie.

W Urzędzie Gminy Łysomice została uruchomiona specjalna infolinia dla mieszkańców, za pośrednictwem której:

  1. osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami
  2. osoby mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejsca zamieszkania punktu szczepień

mogą zamówić transport na szczepienie.

Infolinia działa w godzinach 8.00 - 15.00, obsługuje ją gminny koordynator ds. transportu p. Jan Czyżniewski pod numerem 508 394 502

« wstecz

Kontakt


Urząd Gminy Łysomice

ul. Warszawska 8
87-148 Łysomice
woj. kujawsko-pomorskie

Archiwalny serwis www

tel. 56/678-32-22
fax 56/678-35-05
e-mail: sekretariat@lysomice.pl

Archiwalna strona BIP

Godziny urzędowania:
Poniedziałek: 7:30 - 15:15
Wtorek: 7:30 - 16:30
Środa: 7:30 - 15:15
Czwartek: 7:30 - 15:15
Piątek: 7:30 - 15:15

RrjK+cAAAAASUVORK5CYII=