Treść strony: Wpis, zmiana wpisu, zgłoszenie zawieszenia i wznowienie wykonania działalności gospodarczej
Podstawa prawna
- Ustawa z 2 lipca 2004r.o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2016r., poz. 1829)
- Ustawa z 2 lipca 2004r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004r. Nr 173, poz. 1808 z późn. zm. )
I. Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej według załączonego wzoru
- Do wglądu dowód osobisty osoby ubiegającej się o wpis do ewidencji
II. Wymagane opłaty
Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.
III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Dane zawarte we wniosku przesyła się do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
Zaświadczenie o wpisie w CEIDG ma formę wydruku ze strony internetowej CEIDG znajdującej się pod adresem: www.ceidg.gov.pl.
Urząd, do którego wpłynął wniosek o wpis do CEIDG nie wydaje zaświadczeń o wpisie.
Numerem przedsiębiorcy w CEIDG jest Nr NIP.
IV. Jednostka odpowiedzialna
Wniosek o wpis do CEIDG przedsiębiorca składa w wybranym przez siebie urzędzie gminy.
V. Uwagi
- Od 01.01.2012r. powstała Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej zwana CEIDG.
- CEIDG prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw gospodarki.
- Wniosek o wpis do CEIDG można składać:
- osobiście w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy – wniosek musi być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy
- za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG pod adresem : www.ceidg.gov.pl - w przypadku, gdy przedsiębiorca posiada podpis elektroniczny albo profil zaufany
- w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy wysyłając wniosek listem poleconym, opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza.
4. Wniosek o wpis do CEIDG jest jednocześnie wnioskiem do :
- krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON)
- zgłoszeniem identyfikacyjnym lub aktualizacyjnym do urzędu skarbowego
- zgłoszeniem płatnika składek w ZUS lub KRUS
5. Przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o:
- zmianę wpisu - w terminie 7 dni od dnia zmiany danych
- wykreślenie wpisu - wniosek należy złożyć w terminie 7 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej - podana data zaprzestania jest ostatnim dniem prowadzenia działalności gospodarczej (zgodnie z instrukcją wypełnienia wniosku CEIDG-1)
- zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej – okres zawieszenia rozpoczyna się od dnia złożenia wniosku o wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej i trwa do dnia złożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej ( nie można zgłosić zawieszenia z datą wsteczną,a jedynie z późniejszą )
- wznowienie wykonywania działalności gospodarczej – okres wznowienia rozpoczyna się od dnia złożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej ( nie można zgłosić wznowienia z datą wsteczną, a jedynie z późniejszą)
Kontakt
Urząd Gminy Łysomice
ul. Warszawska 8
87-148 Łysomice
woj. kujawsko-pomorskie
tel. 56/678-32-22
fax 56/678-35-05
e-mail: sekretariat@lysomice.pl
Archiwalna strona BIP
Godziny urzędowania:
Poniedziałek: 7:30 - 15:15
Wtorek: 7:30 - 16:30
Środa: 7:30 - 15:15
Czwartek: 7:30 - 15:15
Piątek: 7:30 - 15:15